Вже з 1 липня ціни на пальне в Україні зростуть. Експерти кажуть, що бензин та дизель можуть здорожчати аж на 11 гривень. Очільник парламентського фінансового комітету Данило Гетманцев прогнозує лише 3-4 гривні зростання ціни у порівнянні із травневою. Але точно передбачити її він не може – держава не контролюватиме ціну на ринку пального.
Про це Данило Гетманцев розповів в інтерв’ю Новини.LIVE.
За його словами, з 1 липня ми повертаємось до довоєнних податків. Ставка ПДВ на нафтопродукти зросте із 7% до 20%, акциз на бензин — до 213 євро за тис. літрів, на дизпальне — до 139,5 євро. Акциз на зріджений газ не зміниться і становитиме 52 євро. Гетьманцев не погоджується з прогнозами експертів, що доведеться платити ще 10-11 гривень до тієї ціни, що є у травні. Він вважає, що здорожчання буде незначним.
“Ми не можемо зараз передбачити, як буде поводитися ціна на паливо, бо часткове повернення довоєнних податків, яке відбулося в жовтні минулого року, не призвело до жодного здорожчання палива. Навпаки, воно здешевшало з урахуванням світової кон’єктури цін на нафту. Сьогодні маржинальність цього ринку досить висока, нафтотрейдери непогано заробляють. Така ж ситуація була у 2022 році, й націнка була досить високою. Тому, напевно, частина того податку, що відновиться, вони візьмуть на себе, а частину перекладуть на споживача. За нашими підрахунками, це має бути на рівні 3-5 гривень”, – сказав він.
Також Гетманцев зазначив, що Кабмін планує посилити боротьбу з російським паливом, яке надходить на наш ринок. І це навіть не питання ціни на паливо, а питання: воюємо ми із рф чи торгуємо з нею.
“Безперечно, такий продукт треба заборонити, погоджуюсь в цьому із Кабінетом міністрів. Я не думаю, що це якимось чином вплине на вартість палива, бо є достатньо замінників, маю на увазі паливо з інших країн”, – наголосив глава фінансового комітету.
Він також проінформував, що держава в ціноутворення втручатися не буде. Ціну формуватиме ринок, її фактично відпустять у “вільне плавання”.
“Якщо говорити про регулювання цін на паливо, то я категорично проти таких підходів. Вважаю, що ринок повинен визначати ціни”, – сказав Гетманцев.
Чи є в Україні дефіцит пального?
Це питання широко обговорювали в ЗМІ заяву Міністерства енергетики від 15 травня про те, що потрібно створювати запаси пального. Ширились чутки, що у нас його залишилось максимум на місяць. Гетьманцев каже, що ажіотаж спричинило хибне трактування цієї заяви, а насправді проблеми немає.
“Ця інформація не відповідає дійсності, бо речення було вирване із контексту некоректно, а далі поширилося інформаційним простором. Цитата повна звучала так: “Якщо завтра припиниться постачання та імпорт палива взагалі, то запасів вистачить на 10-30 днів”. Наразі імпорт палива до України здійснюється ритмічно, проблем із його наявністю сьогодні немає”, – пояснив він.
Раніше Інформатор публікував пояснення директора консалтингової компанії А-95 Сергія Куюна, який пояснив, чому не потрібно створювати ажіотаж навколо бензину та дизпалива.
Ми також писали, що в Україні є чимало неякісного пального та пояснювали, з чим це пов’язано.