Про це пише Reuters із посиланням на чотирьох трейдерів.
Є два стільці. Путіну доведеться вибирати між війною та порятунком економіки РФ через обвал рубля — WP Премія за військовий ризик була додана до загальних витрат на страхування танкерів минулого року після початку вторгнення Росії в Україну. Військові дії в районі чорноморських портів Росії та України загострилися після розпаду зернової угоди. Зовсім недавно Росія повідомила про кілька нападів на її чорноморські порти. Поки що атаки не торкнулися постачання нафти з російських чорноморських портів, але трейдери зазначають, що ризики зростають. Премію за військовий ризик було збільшено приблизно з 1% від вартості вантажу до приблизно 1,20−1,25%. Таким чином, кожен рейс коштуватиме на $200 000 за один танкер Suezmax (може перевозити 120 000−200 000 тонн) більше, за умови поставок російської нафти в Індію. Зростання премії означає, що загальна вартість премії складе майже $1 млн. Ризики зростають щодня. «Тіньовий флот» Путіна загрожує світу масштабною екологічною катастрофою — FT Трейдери додали, що підвищення здебільшого торкнулося вантажів, що перевозять російську нафту і нафтопродукти, тоді як надбавка до вантажів, які перевозять обсяги казахстанського походження, загалом залишалася стабільною на рівні близько 1%. Сумарні відвантаження сирої нафти з Чорноморського Новоросійська і терміналу КТК становлять близько 2% світових поставок. Експорт нафтопродуктів з чорноморських портів Росії становить близько 4 млн тонн на рік. Раніше повідомлялося, що флот танкерів індійської компанії Gatik скоротився вдесятеро і складається зараз лише з чотирьох суден.