Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха – це норма виборчих кампаній у США

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Фото: REUTERS

Цьогорічна виборча кампанія у США відрізняється особливим «брудом». Трамп, який і так ніколи не був надмірно коректним, часто ображає свою опонентку, Гарріс змушена йому відповідати тим же. Політтехнолог Тарас Загородній пояснив Коротко про специфіку виборчої кампанії у США.

Конкуренти не соромляться в очорнінні противника

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній. Фото: ФБ Тарас Загородній

– Чому так відбувається?

– Ми вважаємо, що саме в українських виборчих кампаніях багато чорного піару. Але в порівнянні з американськими кампаніями – у нас просто дитячий садок. Там працює величезна машина виробництва фейків та чорного піару. Наприклад, у республіканців і демократів є фінансування окремої партійної каси на антирекламу свого конкурента.
Крім цього, в американській політичній культурі немає такого поняття, як заборона переходу на особистість у критиці. Це у нас морально не прийнято переходити на особистості, бо сьогодні ти влада, а завтра тобою може зайнятися поліція. А в Америці якщо не кандидат, то прихильники кандидата взагалі не соромляться у висловлюваннях. Демократи, наприклад, усім розповідають, що Трамп є фашистом і що він проповідує фашистську ідеологію і так далі. Хоча який він «фашист»? Він просто крайній популіст.

– За простою логікою, політичне хамство кандидата має відвертати від них виборця. Але цього не відбувається, вони мають високі рейтинги. Чим це можна пояснити?

– Це культурна особливість США. Жодного жалю до конкурента. Там і преса така ж жорстка щодо політиків, і соціальні мережі.

– Чому це імпонує виборцю?

– Тому що він кардинально помінявся останнім часом, він став менш критичний і сприйнятливіший до сугестивного (підсвідомого. – Ред.) сприйняття. Йому це шоу, хайп, подобається. Якщо хочете, це захисний бар’єр проти величезного масиву інформації. Не треба думати головою, легше емоційно сприймати Трампа. І якщо він має рейтинг, значить, людям це подобається. Політики роблять лише те, що подобається виборцю.

– А тактика Трампа щодо образ конкурентів, це його вроджена манера чи прорахований крок? Він спеціально цим маніпулює?

– Прорахований, звісно. Та й він сам по собі такий хлопець, який не соромиться крайнощів. І все це вимірюється його політтехнологами, вони потім все перевіряють, яка реакція, як це вплинуло і так далі.

Ілон Маск близький Трампу

– А що взагалі дає така агресивна лінія поведінки? Тільки заради того, щоби просто виглядати «крутим»?

– Так, він виглядає хлопцем-друзякою, який за виборця готовий «порвати баян». Він напирає і зганяє їх у ті рамки, які йому потрібні. Не соромиться гостро висловлюватися з багатьох гострих питань. А американці не звикли багато думати, вони більше сприймають (!) його натиск.

– Проте Трамп відмовився від других дебатів з Гарріс. Чому? Брудні обзивання вичерпалися?

– Там така ситуація, що демократи не дають йому проводити дебати так, як він звик. Гарріс – не такий гарний оратор, як, наприклад, Трамп. І штаб демократів боїться, що Трамп її просто затопче, тому через модерацію дебатів (журналісти в перших дебатах явно підігравали Гарріс. – Ред.) вони звужують можливості Трампа проявити себе у всій красі. І він не хоче вплутуватися в цю історію. Йому досить прямого спілкування із виборцями.

– А невже він не розуміє, що відмова від дебатів буде сприйнята як слабкість та поразка?

– Не факт. Наприклад, Хілларі Клінтон у 2016 році за фактом виглядала краще, але вибори програла. Дебати – це ще найголовніший чинник.

– З’явився такий несподіваний чинник на виборах США, як Ілон Маск. Чому він раптом виник і як це вплине на вибори?

– Так він давно «тусується» із Трампом. Близькість мислення, поглядів. Обидва – прихильники епатажу. Маск – найбагатша людина у США, він популярний, новатор, людина діла. Коли Трамп був президентом, Маск входив до його Ради підприємців. Та й це відповідає логіці його бізнесу. Тому що республіканці та Трамп – це все-таки промисловий капітал, тобто реальний сектор економіки. Трамп відповідає його світовідчуттям, і відповідає тій галузі, в якій він працює. Маск має соціальну мережу X та особисто 200 мільйонів підписників. Він відомий, популярний, системно працює, роздає інтерв’ю. Не як Тейлор Свіфт, яка лише раз сказала, що підтримує Байдена. Маск системно залучений до кампанії Трампа.

Війна в Україні працює проти демократів

– Ви кажете, що у них багато спільного, у Трампа та Маска. Але є один момент, який їх безпосередньо розділяє – це Китай. Маск заточений на китайське виробництво, у нього там заводи, а Трамп хоче економічно воювати з Китаєм.

– Ну, заводи є, але ж це не означає, що він зовсім «заточений» на Пекін. Наприклад, коли прийшов Байден, Маск був змушений закривати свій підрозділ з виробництва сонячних панелей. Байден зняв обмеження на імпорт сонячних панелей із Китаю та фактично “вбив” завод Маска. Але якщо Маск виступає за Трампа, то він розуміє, що це йому потрібно.

– З’явилася інформація, що Маск нібито скуповує голоси в штатах, що вагаються. Наскільки це можливо в політичній культурі США?

– Ні, це не по-американськи, взяти так просто і купити голоси. Це демократи намагаються говорити, щоб очорнити Трампа.

– Які шанси у кандидатів, хто зараз програє?

– Гарріс, для того щоб не програти Трампу, потрібен запас як мінімум 5%. Плюс ще є «чорні лебеді» (непрогнозовані події. – Ред.), такі як ураган у Флориді, удар Ізраїлю по нафтових промислах Ірану. А Трамп може сказати, що все вирішує, все буде нормально. Тобто це знову ж таки мінус Гарріс і Байдену.

– Україна якось може вплинути на вибори у США?

– Трамп каже, що саме при Байдену почалася війна, а при ньому війни ніколи не було б. А коли нагадування про війну постійно йде, то це сильно підриває позиції Байдена та його прихильників.

На тему

Під час дебатів Трамп, який виступає проти мігрантів, заявив, що вони, мовляв, ловлять і їдять котів, собак та інших домашніх тварин. Прихильники Гарріс моментально відреагували на це мемами. Теж свого роду “чорнуха”.

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Політтехнолог Тарас Загородній: Чорнуха - це норма виборчих кампаній у США - INFBusiness

Фото Фото 13 Вересня19:00

Источник: kp.ua

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *