8 листопада, Ліма. Логотип зустрічі АТЕС 2024 року. Фото: Сіньхуа
Солодка картопля
Під час зустрічі керівників АТЕС у 2016 році, яка також проходила в Лімі, Сі Цзіньпін використав метафору для опису відносин між Китаєм та АТР, порівнявши їх із солодкою картоплею – овочем, батьківщиною якого є Латинська Америка.
Він пояснив, що хоча лози солодкої картоплі можуть тягтися на всі боки, всі вони ростуть з коріння. “Аналогічним чином, якого б рівня розвитку він не досяг, Китай, який має своє коріння в АТР, завжди сприятиме його розвитку та процвітанню”, – зазначив він.
Сьогодні ця метафора є ще більш актуальною. З моменту вступу до АТЕС у 1991 році Китай став ключовим торговим партнером та експортним ринком для більшості членів форуму. За даними Митної служби КНР, за перші 10 місяців 2024 року обсяг торгівлі Китаю з економіками АТЕС досяг історичного максимуму, перевищивши 21 трлн юанів (близько 2,92 трлн доларів США), що на 5,7 відс. більше, ніж у попередньому році, і склавши 59,1 відс. від загального обсягу торгівлі Китаю.
У своїх зусиллях щодо просування вільної та відкритої торгівлі та інвестицій в АТР та за його межами Китай знизив загальний рівень мит до 7,3 відс.
“Китай не може розвиватися у відриві від АТР, а АТР не може процвітати без Китаю”, – зазначив Сі Цзіньпін на зустрічі керівників АТЕС на індонезійському острові Балі у 2013 році, наголосивши на взаємопов’язаності зростання регіону.
Взаємопов’язаність – одна з ключових тем бачення Сі Цзіньпіна розвитку АТР. Якось він навів приклад із традиційної китайської медицини, щоб проілюструвати співпрацю АТЕС: “Коли є вільний потік, немає болю; коли є біль, немає вільного потоку”. “Завдяки зв’язковості економічні артерії АТР працюють більш злагоджено”, – пояснив він.
Під час своєї поїздки до Індонезії у 2013 році Сі Цзіньпін запропонував створити Морський шовковий шлях XXI століття, який є ключовим компонентом ініціативи “Пояс і шлях”, а також запропонував план створення Азіатського банку інфраструктурних інвестицій для підтримки цієї ініціативи.
На сьогоднішній день більше половини з 21 економіки АТЕС беруть участь у співпраці в рамках “Поясу та шляху”. Такі проекти як високошвидкісна залізниця Джакарта-Бандунг в Індонезії та порт Чанкай у Перу, покликані допомогти зміцнити торговельні мережі та стимулювати зростання у всьому регіоні.
“Голова Сі Цзіньпін висунув низку пропозицій та ініціатив щодо зміцнення регіонального співробітництва в АТР, і “Пояс і шлях” є одним з основних, спрямованих на розвиток комплексних зв’язків у регіоні, – сказав Лю Ченьян, директор Центру вивчення АТЕС Нанькайського університету в Тяньцзіні. – Ці зусилля під керівництвом голови Сі Цзіньпіна продемонстрували всьому світу рішучість Китаю пустити коріння в АТР та принести користь регіону у довгостроковій перспективі”.
Источник: kp.ua