Український Vogue випускає перший друкований номер за час повномасштабної війни. Поруч із едіторіалами у ньому – інтервʼю з воїнами, дипломатами і волонтерами, а модні фотографи перекваліфікувалися на воєнних. Як Vogue UA перевигадав себе за час вторгнення
Головні матеріали Forbes Ukraine. Раз на тиждень на вашій пошті.
Дякуємо за підписку Підписатися
В липні 2022 року SCM Ріната Ахметова оголосила про передачу ефірних і супутникових ліцензій телевізійних каналів і друкованих медіа в Україні державі. Причина – вступ у дію так званого антиолігархічного закону. «Ми не граємо в ігри, – казала тоді топменеджерка SCM Наталія Ємченко. – В законі написано «медіа» без уточнень, тому в бізнесі SCM не буде жодних ліцензій на медіа».
Заява застала зненацька не тільки читачів, але і співробітників компанії «Медіа Група Україна», яка об’єднувала медійні проєкти SCM. Зокрема і команду українського Vogue.
«Для редакції і для мене це був шок», – згадує видавчиня та керівниця Vogue UA Юлія Костецька.
Її перший крок після публікації заяви – зв’язатись із глобальним видавцем Vogue, компанією Condé Nast. Завдання — зберегти українську версію глянцю, що представлений у 27 країнах. «Ми домовились і виокремились в компанію Vanguard Media, – каже Костецька. – 30 березня отримали ліцензію друкованого видання від Міністерства юстиції». Вартість ліцензії Vogue команда не розголошує, посилаючись на NDA.
Хто допоміг утримати на українському ринку найпопулярніший глянець світу? Інвестора у проєкту немає, говорить Костецька. «Справляємося своїми силами, але це надскладне завдання», – каже вона. — Компанія отримує дохід від спонсорства, реклами, дистрибуції друкованих видань». З погляду фінансових результатів – це виживання, додає Костецька. Уставний фонд Vanguard Media — 100 000 грн.
Платформа Vogue UA складається із сайту, соціальних мереж, книг та івентів. 14 квітня 2023 року до проєкту повертається друкований журнал: востаннє український Vogue виходив друком 21 лютого 2022-го. Новий випуск отримає символічний перший номер і матиме назву Edition 1.
Як він створювався?
Випустити глянцевий журнал у розпал війни
Підготовку випуску редакція Vogue Ukraine розпочала в грудні 2022 року. «Це нестандартний номер, – каже Костецька. – Він містить історії понад 50 героїв. Всі інтерв’ю та знімання – ексклюзивні».
Коли команда планувала номер і видатки, Костецька порівняла вартість друку останнього довоєнного номера з новим. За кількістю сторінок вони практично однакові. «У євро вартість одного номера збільшилася на 34%, – каже Костецька. – Якщо додати девальвацію гривні, виходить понад 40%».
Заявлений наклад – 44 000 примірників, вартість номера – 330 грн. Для порівняння, довоєнний заявлений наклад – 50 000, вартість – 150 грн. Edition 1 можна буде придбати у дистрибуційній мережі, зокрема в супермаркетах, і на сайті Vogue.
«Вартість партії у 44 000 такого типу журналу коштує близько €35 000, – каже Forbes на умовах анонімності менеджер, що працює в індустрії типографії. – Обов’язкової сертифікації (підтвердження, – ред.) накладів в Україні немає».
Редакція планує видавати по чотири номери на рік. Більше поки не можуть: реклама міжнародних брендів – генератор основного потоку доходів видання – впала майже до нуля. Але українських рекламодавців у 2022 році стало більше, додає Костецька.
Рекламне розміщення на одній шпальті в журналі коштує 210 395 грн, розвороті – 370 696 грн. Гейтфолд – складений рекламний вкладиш – вартує 990 728 грн. Найдорожчий формат брендування сайту – 880 000 грн. Втім, умови для кожного партнера індивідуальні, оскільки практично всі розміщення – нестандартні, каже керівниця проєкту.