Хітова вистава Конотопська відьма: скільки на ній заробили і чому квитки розбирають за пів години

Хітова вистава Конотопська відьма: скільки на ній заробили і чому квитки розбирають за пів години - INFBusiness

Вистава «Конотопська відьма» режисера Івана Уривського збирає повні зали з премʼєрного показу навесні 2023-го. Квитки на неї розкуповують за пів години, а хештег із назвою вистави у TikTok зібрав 32,1 млн переглядів. Які гроші вистава принесла театру

«Аплодують так довго, що боїмося не завершити до комендантської години», – жартує генеральний директор театру імені Івана Франка Михайло Захаревич. 

Прем’єра «Конотопської відьми» режисера Івана Уривського відбулась навесні 2023 року. Пік її популярності настав восени. Тоді повний зал скуповували за 30 хвилин, пригадує Уривський. Популярний проєкт і онлайн: відео з хештегом «конотопська відьма» зібрали 32,1 млн переглядів у TikTok, а в Instagram з цим хештегом опубліковано понад 1000 дописів. 

«Конотопська відьма» зібрала 25 аншлагових вистав. Попереду – чотири покази в грудні, квитки на які уже не придбати. Шанс потрапити на виставу в глядачів зʼявиться лише з січня наступного року.

Вистава Уривського – чергова в низці хітів театру Франка. Її попередниця, поставлена у 1978 році Сергієм Данченком «Конотопська відьма», збирала аншлаги понад 400 разів, каже Захаревич. «Кайдашева сім’я» з народною артисткою України Наталією Сумською пройшла понад 350 разів.  

Чорно-біла вистава, де добро бореться зі злом, світло протистоїть темряві і все запаковано в іронію та гумор – описує свою «Конотопську відьму» Уривський. «Я завжди робив більш темні та серйозні драматичні вистави, – додає він. – А тут спробував іншу театральну мову: іронічну, більш ігрову як у акторському, так і в режисерському плані». 

Як спрацював режисерський експеримент?

Чари «Конотопської відьми». В українському театрі – новий хіт із аншлагами вісім місяців поспіль і 32,1 млн переглядів у TikTok. Скільки заробила вистава /Фото 1

На перші вистави театр ім. І. Франка продавав квитки з допомогою квиткових операторів. Фото: Юлія Вебер/Facebook-сторінка Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка

Чари «Конотопської відьми». В українському театрі – новий хіт із аншлагами вісім місяців поспіль і 32,1 млн переглядів у TikTok. Скільки заробила вистава /Фото 2

Їх почали викуповувати, аби продати втричі дорожче, розповідає Захаревич. Фото: Юлія Вебер/Facebook-сторінка Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка

Чари «Конотопської відьми». В українському театрі – новий хіт із аншлагами вісім місяців поспіль і 32,1 млн переглядів у TikTok. Скільки заробила вистава /Фото 3

Тепер придбати квитки можна лише на сайті чи в касі театру. Фото: Юлія Вебер/Facebook-сторінка Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка

Як і скільки заробила вистава 

На перші вистави театр ім. І. Франка продавав квитки за допомогою квиткових операторів. Квитки почали викуповувати, аби продати втричі дорожче, розповідає Захаревич. Тепер їх придбати можна лише на сайті чи в касі театру.

Ажіотаж не змінив ціну квитків на «Конотопську відьму»: найдешевший коштує 80 грн, найдорожчий – 800 грн, йдеться на сайті театру. «Наші люди небагаті, тож ми не можемо ставити високі ціни, – пояснює Захаревич. – Колись ми провели експеримент і підняли ціни на квитки: глядачів стало менше буквально на третій день». 

Середня собівартість квитка в театрі становить півтори тисячі гривень, тож найдешевший мав би коштувати 350 грн, а найдорожчий – понад 4400 грн, каже Захаревич. Різницю у вартості для глядача покриває держава. 

Бюджет вистави складає 385 000 грн, каже Захаревич. Дохід від однієї вистави у театрі – 230 000 грн, свідчать підрахунки Forbes. Тобто 25 вистав «Конотопської відьми» «заробили» 5,8 млн грн. Для порівняння, за листопад на 44 виставах, які йшли на основній (800 місць) і камерній (130 місць) сценах, театр заробив приблизно 5,3 млн грн, каже Захаревич. 

«Конотопська відьма» режисера Івана Уривського

«У мене немає формули успіху: я робив цю виставу, як інші» – каже Уривський (на фото). Фото: Юлія Вебер/Facebook-сторінка Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка

Квитки на «Конотопську відьму» стали інструментом благодійності. «Ми передали квитки на аукціон, щоб допомогти дитячій лікарні «Охмадит», – каже Захаревич. – Їх продали за €10,000». Український художник Олександр Грехов влаштував розіграш квитків на виставу, зібравши за добу на своїй Facebook-сторінці понад 26 000 грн на спорядження для військовослужбовців. 

11 грудня в театрі відбудеться перша благодійна «Конотопська відьма». Її проведуть, аби зібрати понад 1,6 млн грн на дрони для ЗСУ. Квитки по 5000 грн уже розкупили. 

«Те, що на «Конотопську відьму» приходить багато людей, а квитки купують за місяць-три наперед, не є для мене камертоном успіху, – каже Уривський. – Важливі якість вистави і чи отримуємо ми з акторами задоволення від процесу. Я відчуваю: цю виставу вони грають з кайфом».  

«Конотопська відьма» режисера Івана Уривського

Сценографія, режисура Івана Уривського та блискучі акторські роботи корифеїв та молоді – такі складові успіху вистави перераховує продюсер і засновник кінокомпанії SOTA Cinema Group Олег Кохан. Фото: Юлія Вебер/Facebook-сторінка Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка

Феномен успіху

Сценографія, режисура Івана Уривського та блискучі акторські роботи корифеїв та молоді – такі складові успіху вистави перераховує продюсер і засновник кінокомпанії SOTA Cinema Group Олег Кохан. У «Конотопській відьмі» грають два склади акторів. Роль Забрьохи виконують народний артист України Назар Задніпровський та Олександр Ярема, роль Пістряка – Михайло Кукуюк і заслужений артист України Андрій Самінін, а Зубихи – Христина Федорак та народна артистка України Олена Хохлаткіна. 

«У мене немає формули успіху: я робив цю виставу, як інші», – каже Уривський. Якщо вистава гарна, глядач сам її розкрутить, переконаний режисер. На його думку, сарафанним радіо для «Конотопської відьми» стали соцмережі. «У мене є вистави, можливо, більш цікаві, але «Конотопська відьма» йде уже рік, а відчуття прем’єри не зникає», – каже Уривський.

За дві години вистави глядач, що намагається втримати баланс між виром новин, повітряних тривог та фронтових новин, отримує сеанс терапії, вважає Кохан. «Ми працюємо для глядачів, – каже Захаревич. – Під час війни ми є для них психологом і розрадою». 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *