Скільки грошей «Мавка», «Люксембург, Люксембург» та «Памфір» принесли кінотеатрам Multiplex і «Планета Кіно»

Скільки грошей «Мавка», «Люксембург, Люксембург» та «Памфір» принесли кінотеатрам Multiplex і «Планета Кіно» - INFBusiness

Останні три роки не були простими для кінотеатрів. У двох найбільших гравців ринку – мереж Multiplex і «Планета Кіно» – у ковідному 2020 році виторг скоротився на 65% і 50% відповідно. На початку вторгнення кількість відчинених в Україні кінозалів зменшилась у сім разів. У 2022-му відвідуваність знизилась на 65%. На допомогу прийшло українське кіно. Як воно допомагає заробити кінотеатрам Multiplex, «Планета Кіно» та «Оскар»

Головні матеріали Forbes Ukraine. Раз на тиждень на вашій пошті.

Дякуємо за підписку Підписатися

2023-й виявився багатим на успішні українські кінопрем’єри. Мульфільм «Мавка» від Film.ua та комедія «Люксембург, Люксембург» Антоніо Лукіча та кінопродакшена ForeFilms цього року зібрали близько 25% загального бокс-офісу в Україні, каже СЕО Multiplex Роман Романчук. 

За дев’ять тижнів у прокаті «Мавка» отримала 141,4 млн грн, ставши найкасовішим українським фільмом. «Хочеться сказати про тренд популярності українського контенту, але більш справедливо назвати це періодом «Мавки», – каже Романчук. Її частка у бокс-офісі фільмів, що цьогоріч були в прокаті, – понад 20%. На другому місці «Люксембург, Люксембург» із бокс-офісом 28,5 млн грн та часткою 4,5%. Трохи більше половини касових зборів – дохід кінотеатрів.

На плаву кінотеатрам допомогли протриматись три українські фільми, каже директорка з маркетингу мережі кінотеатрів «Оскар» Анастасія Каплан. До зазначених вона додає «Памфір», який за сім тижнів зібрав 11,4 млн грн.

Про що «Мавка», «Люксембург, Люксембург» та «Памфір»

Натисніть «Читати більше»

Мультфільм «Мавка» створили за мотивами «Лісової пісні» української письменниці Лесі Українки. Над виробництвом фільму працювали сім років. В основі стрічки – образи зі слов’янських міфів і легенд.  

«Люксембург, Люксембург» – історія про двох хлопців, які намагаються зрозуміти, як влаштоване життя, спираючись на приклад батька, описує свій другий повний метр Антоніо Лукіч. Трагікомедія показує сім’ю, де діти росли без батька. Дорослими брати дізнаються, що той захворів, і мають вирішити, що робити далі.

«Памфір» описує історію родини з Буковини. Леонід на прізвисько Памфір їздить на заробітки до Польщі, аби побудувати будинок для дружини та сина-підлітка. Останній підпалює Дім молитви, тож Памфір повертається до кримінального минулого, аби відшкодувати збитки.  

Читати більше Згорнути

Загальна частка доходів від українського кіно в національному бокс-офісі займає близько 30%. Історично високий показник, констатує Романчук. У 2019 році становила 4,5%.   

Романчук порівнює відсоток зборів локальних проєктів у прокаті в Україні та Франції, де національне кіно дуже популярне. «Французький контент на власному ринку має частку 35-45%, – каже він. – 30% в Україні – достойний показник. Але поки що це позитивна аномалія». 

кадр з фільму

Кадр із фільму Антоніо Лукіча «Люксембург, Люксембург» Фото кадр з фільму

Як українці відвідували кінотеатри

«У лютому нас врятував «Аватар», в березні – «Мавка», – каже генеральна директорка «Планети Кіно» Наталія Байдан. У цій мережі «Аватар: Шлях води» зібрав 30 млн грн, «Мавка» – на третину менше. 

Мережа робила ставку на екшн зі всесвіту Marvel «Людина-мураха та Оса: Квантоманія», проте він зібрав лише 6 млн грн. «Люксембург, Люксембург» – 5 млн грн. Завдяки комедії Лукіча «Планета Кіно» перевиконала план на квітень. «Ми не очікували на такі збори», – зізнається Байдан.  

Чому «вистрелила» саме ця трійка? «Мавка» – гарно зроблений продукт», – каже Романчук. Другою причиною успіху він вважає маркетингову підтримку. У мультфільму – 30 колаборацій із брендами, серед яких ювелірний дім SOVA, мережа супермаркетів «Сільпо», видавництво «Ранок».

Важливу роль в успіху «Люксембург, Люксембург» зіграла творча група та, зокрема, режисер, вважає СЕО Multiplex. Після вдалого прокату попереднього фільму команди «Мої думки тихі» він називає талант Лукіча «серійним» та «підтвердженим системою». «Велика аудиторія була і в акторів, – додає Байдан. – Цей фактор спрацьовує не лише з Томом Крузом чи Бредом Піттом». Головні ролі у фільмі виконали учасники гурту «Курган і Agregat» брати Раміл та Аміл Насірови.  Насірови й Лукіч – учасники списку Forbes «30 до 30» різних років. 

Драма «Памфір» показала не такий яскравий результат. Не всі готові поділяти чужі проблеми, коли вистачає своїх, констатує гендиректорка «Планети Кіно». 

«Мавка», «Люксембург, Люксембург» та «Памфір» зробили рекордну касу кінотеатрам. Скільки заробили Multiplex і «Планета Кіно»  /Фото 1

Як війна змінила кінотеатри

Із початком повномасштабного вторгнення українські виробники притримали готові проєкти. Із закордонними мейджорами домовитись було ще складніше. Нового контенту не було, тож кінотеатри показували той, що був у прокаті раніше.

За рік війни з усіх 120 кінотеатрів України до робочого темпу повернулись 85, свідчать підрахунки «Планети Кіно». Глядачів стало ще менше: порівняно із 2019 роком їх кількість в Україні впала на 65%, каже Байдан.

Внутрішні переміщення українців додали комунікаційних викликів. «Багато одеситів виїхали з України, – наводить приклад Байдан. – Натомість там зʼявилися люди з Миколаєва та Херсону. Роботу з ними потрібно починати заново, бо вони не були нашими клієнтами». 

На роботу кінотеатрів впливали відключення електрики, тривоги та комендантська година. У Києві в березні остання скоротилась на дві години. «Це дає можливість нормально відпрацювати вечірні сеанси», – каже гендиректорка «Планети Кіно».   

У лютому 2023-го відвідуваність Multiplex знизилась через видачу повісток поруч із кінотеатрами. «Майже кожного місяця зʼявлявся новий фактор впливу на відвідуваність», – додає Романчук. 

«На початку вторгнення найбільшим викликом було відкритись, – каже Каплан. – Зараз – не закритись».

надано пресслужбою

Кадр із фільму Дмитра Сухолиткого-Собчука «Памфір» Фото надано пресслужбою

Майбутнє українського кінопрокату

Які фільми зможуть продовжити поступ українського кіно? Співрозмовники Forbes одноголосно роблять ставку на «Довбуш» Олеся Саніна, який вийде в прокат 24 серпня. «Готуємося ще до кількох потужних фільмів», – каже Байдан. Але потенціал «Мавки» поки що не проглядається ніде, додає Романчук. 

За його прогнозом, частка бокс-офісу українського кіно в національних зборах впаде із нинішньої позначки у 30%. Але навіть якщо вона буде становити 10–15%, це суттєво підсилить кінотеатри та індустрію, переконаний СЕО Multiplex.

У наступні роки локальних фільмів може бути небагато – в Україні серйозний брак фінансування кіно, каже Байдан. Із початком вторгнення «Держкіно» перестало видавати кошти на виробництво. «Українці нарешті пішли на національне кіно, цей тренд хотілося б зберегти, – каже Байдан. – Але все залежить від того, наскільки нас зможуть забезпечувати якісним контентом». 

Генеральна директорка «Планети Кіно» покладає надії на допомогу закордонних партнерів. Партнерство – єдина модель, яка дає можливість зараз знімати якісний продукт, казала СЕО Film.ua Group Вікторія Ярмощук «Детектору медіа». Нині відомо про зйомки телевізійних серіалів: Starlight Media співпрацюватиме з французькою студією Gaumont, а Film.ua – з німецькими та скандинавськими партнерами.  

Ще один шлях – виборювати фінансову підтримку на фестивальних майданчиках. На CPH:DOX у Копенгагені анімаційний документальний фільм Ірини Цілик «Червона зона» отримав €20 000 на девелопмент від фонду Eurimages. Майбутній документальний фільм «Куба та Аляска» Єгора Трояновського тоді ж виграв €2300. Українських митців продовжує підтримувати Netflix: торік стипендії отримали 100 кінопрофесіоналів.

Чи зможуть виробники дати кінотеатрам щось, крім уже заявлених фільмів? «У Film.ua є проєкти, які не вийшли у прокат через війну, – каже Романчук. – Якщо їх випустять цього року, це додасть потужності українському контенту». 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *