Скільки заробили на піснях Skofka, Dorofeeva та інші музиканти: рейтинги YouTube Music, Apple Music та Spotify

Скільки заробили на піснях Skofka, Dorofeeva та інші музиканти: рейтинги YouTube Music, Apple Music та Spotify - INFBusiness

Музичні стрімінги підбили підсумки 2023 року. У чартах із найпопулярнішими піснями України – абсолютна більшість локальних артистів: Shumei, SadSvit, Структура щастя, Yaktak, Dorofeeva та Skofka. Які гроші стрімінги принесли популярним українським артистам

На початку грудня стрімінги Spotify, YouTube Music та Apple Music випустили рейтинги найпопулярніших пісень року на території України. Їхня спільна риса – переважно вони складаються з треків локальних артистів. Наприклад, у першій десятці Apple Music – вісім україномовних пісень та два міжнародних хіти: трек Flowers Майлі Сайрус і Unholy Сема Сміта та Кім Петрас. 

До повномасштабного вторгнення панували інші тенденції. У 2021-му у першу десятку топа Apple Music увійшло вісім пісень російських виконавців. Вони не зникли з топ-100 Apple Music і в 2023-му: цьогоріч до нього потрапили 18 російськомовних треків.  

Втім, 45% українських слухачів уже не слухають пісні російською, каже СЕО лейблу Pomitni Ірина Горова. Ця цифра – з закритого дослідження лейблу та Dive and Discovery Research. «Відсоток прослуховувань українських виконавців набагато збільшився», – додає Горова. 

З’явилося багато нових імен з якісною музикою, тож українці мають більший вибір, каже власник лейблу Papa music Олексій Голубєв. Серед молодих виконавців у топах стрімінгів – SadSvit, Структура щастя, Yaktak, Klavdia Petrivna та інші. Поруч із ними – більш досвідчені колеги, як-от Skofka, Kalush, Dorofeeva і Артем Пивоваров.

Григорій Веприк для Forbes Ukraine

45% українських слухачів уже не слухають пісні російською, каже СЕО лейблу Pomitni Ірина Горова Фото Григорій Веприк для Forbes Ukraine

Скільки артисти заробляють на стрімінгах

Цьогоріч до чартів різних сервісів увійшли три проєкти Papa music: Wellboy, Quest Pistols та Enleo. «Грошових бонусів від платформ за це ми не отримуємо», – каже Голубєв. Проте місце у чарті – явна ознака, що люди люблять проєкти лейблу, додає він.

Присутність у чартах підвищує кількість прослуховувань бек-каталогу, а це збільшує суми виплат від стрімінгів, пояснює очільник департаменту дистрибуції та діджитал-маркетингу Pomitni Андрій Подолян. «Потрапляння в чарти року Spotify чи Apple Music підвищує популярність артиста та робить його цікавішим для топових лейблів і промоутерів», – додає він.

Цьогоріч представники Pomitni у чартах – співачка Dorofeeva та TikTok-зірка Klavdiia Petrivna. Останню продюсує лейбл NEBO Music, а Pomitni займаються дистрибуцією музики, зокрема – співпрацею зі стрімінгами. Суми заробітків артисток Горова не розкриває. З її слів, частка від дистрибуції в загальній виручці артиста – від 40%.

«У початківців це поки невеликі суми, але вони збільшуються, – додає Горова. – У деяких артистів бачимо зростання на 200-300%». Приміром, для Klavdiia Petrivna заробіток зі стрімінгів – «суттєва сума, щоб якісно підсвітити артистку для широкої аудиторії», каже CEO NEBO Music Катерина Шевченко.

Десятки тисяч євро за пісню. Доходи топових українських музикантів зі стрімінгів зросли на 40-50%. Скільки вони заробили на YouTube Music, Apple Music та Spotify /Фото 1

Десятки тисяч євро за пісню. Доходи топових українських музикантів зі стрімінгів зросли на 40-50%. Скільки вони заробили на YouTube Music, Apple Music та Spotify /Фото 2

Десятки тисяч євро за пісню. Доходи топових українських музикантів зі стрімінгів зросли на 40-50%. Скільки вони заробили на YouTube Music, Apple Music та Spotify /Фото 3

Лейбл enko продюсує артистів Kalush, Kalush Orchestra, alyona alyona, Skofka, Kozak Siromaha та займається дистрибуцією музики понад 30 виконавців, зокрема Kola, Yaktak і MamaRika. Усі потрапили до чартів стрімінгів. Трек Skofka «Не забудем і не пробачим» за останні 12 місяців приніс близько €30 000, розповідає СЕО enko Катерина Дмитренко. Ця композиція має 5,1 млн прослуховувань на Spotify, а «Чути гімн» Skofka на цьому ж стрімінгу набрав 11,6 млн прослуховувань. 

Виконавцю Enleo з лейблу Papa Music пісні «Інша любов» та «Веди мене в храм» за шість місяців 2022 року принесли $7000, каже Голубєв. На початку 2023-го вони були в першій десятці чарту, під кінець року опустились на 12-те місце. «Попри те, що артист видав цього року більше музичного матеріалу, заробіток був всього у 2,5 раза більшим [ніж у 2022-му]», – зазначає він. Частка прибутку від цифрової дистрибуції у Enleo, Wellboy та Quest Pistols складає не більш ніж 20% від доходу, додає Голубєв. 

В enko дохід зі стрімінгів зріс на 50%, каже Дмитренко. А в артистів, музику яких дистриб’ютить Pomitni, зростання склало приблизно 40%. «Треки українських виконавців стали більш популярними, – констатує СЕО enko. – Також зростання зумовлене збільшенням каталогу».

Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Співзасновник enko Іван Клименко та СЕО лейблу Катерина Дмитренко вивели україномовний реп на топові позиції в Apple Music, Spotify та YouTube Music. Фото: Антон Забєльський для Forbes Ukraine Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Як виконавці потрапляють у топи стрімінгів

Річні чарти Spotify формуються на основі загальної кількості стрімів. Стрім зараховується, якщо користувач прослухав трек щонайменше 30 секунд, писав Billboard у 2021 році. Згідно з даними видання, для річних списків стріми підраховуються між 1 січня та 27 листопада, хоча Spotify не підтверджує конкретну дату зупинки в підрахунку. 

Щоб потрапити до жанрового чи тематичного плейлиста, артист має пройти пітчинг. Пітч – текст на 500 символів, у якому треба описати досягнення музиканта, розповісти про пісню та заохотити платформи підтримати її, каже Голубєв. Водночас лейбл готує детальний промо план: які активності плануються у медіа та соціальних мережах, чи будуть концерти, де звучатиме пісня. Цю інформацію мінімум за три тижні до релізу потрібно відправити дистрибʼютору, каже власник Papa music. 

Якісний пітчинг необхідний для успіху, погоджується Дмитренко з enko. «У нас був не один випадок, коли хітовий трек не потрапив на обкладинку [плейлиста], – пояснює СЕО лейблу enko. – Ми робили репітчинг, підсвічували редакторам, що трек недооцінили, і потрапляли на обкладинку».

«Головне – опрацювати історію премʼєри, і слухачі самі винесуть реліз на перші рядки чартів», – резюмує Подолян з Pomitni. 

Источник

No votes yet.
Please wait...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *